Cat costa un botez sau o nunta!!!- oficial

From: “Dan Chiper” <dan.chiper@realitatea.net>
To: <presa@patriarhia.ro>
Cc: <patriarhia@patriarhia.ro>
Sent: Wednesday, June 03, 2009 10:36 AM
Subject: taxa botez

> Buna ziu a, numele meu este Dan Chiper si am o intrebare. Cat costa taxa
> oficiala pentru un botez si pentru o cununie religioasa. Deoarece in
> paginile de internet se spun tot felul de basme  va rog respectuos sa mi
> raspundeti la aceasta intrebare.
> Si inca un mic deranj . In conditiile in care preotul respectiv imi cere o
> suma de bani cu care eu nu sunt de acord .Ex eu consider ca 200 de ron
> pentru el e de ajuns  si domnia sa imi spune ca face 350 , iar eu refuz
> ..el este obligat sa oficieze botezul avand in vedere ca platesc
> respectiva taxa. In cazul in care nu vrea sa oficieze botezul sau cununia
> ,, in aceste conditii ce pot face si cui ma pot adresa.
> Va multumesc mult . Cu stima….Dan Chiper
>
> E vorba de o biserica dintr o localitate de langa Bucuresti
>

Si acum raspunsul celor de la Patriarhia ….
—–Original Message—–
From: Patriarhia Romana [mailto:patriarhia@patriarhia.ro]
Sent: Wednesday, June 03, 2009 11:23 AM
To: arhiepiscopia.bucuresti@patriarhia.ro
Subject: Fw: taxa botez

Stimate Domn,

Fiecare parohie stabilește prin hotărârea Consiliului Parohial și cu     \
acordul Centrului Eparhial o taxă pentru serviciile religioase (nunți,     \
botezuri, cununii etc.). Pentru această taxă se eliberează chitanță atunci     \
când este probramat un serviciu religios sau în ziua oficierii. Odată     \
achitată și încasată această taxă est ede la sine înțeles că serviciul     \
religios respective va fi oficiat indifferent dacă credinciosul maid ă sau nu     \
ceva în plus.
În cazul în care un preot șantazează pe cineva, el poate fi reclamat     \
Centrului eparhial al Eparhiei de care aparține, printr-o adresă către     \
Chiriarhul locului.

Doamne ajută!

Doriti sa comentati …va asteptttt..eu sunt primullllll

10 thoughts on “Cat costa un botez sau o nunta!!!- oficial

  1. Daca traia Antonescu…..

    SI cu siguranta se pupa de minune , Pana la DUmnezeu te mananca sfintii. Biblia a fost scrisa de oameni …pt ca e relativa . nimic nu e concret!!!

  2. Ce legatura are sula cu prefectura tot nu inteleg. Daca tot esti asa inteligent si liber spiritual la ce mai ai nevoie sa iti boteze NISTE OAMENI copilul.

  3. din cate stiu nu se pune o taxa de sus(arhereul,protopopul etc)taxa o fac preotii,dar ia pune tu pe preotul de acolo sa iti taie o kitanta
    asa esti sigur ca bautul nu se mai duce la el in buzunar si se duce la protpopie sau la arhiepiscopie…:P

  4. la noi in zona taxele le stabileste protopopiatul. de ex, la botez e 50 de lei, la nunta anul trecut 75 de lei si sotul fiind nasi a lasat preotului 100 de lei. si n-a primit chitanta :D la nunta acum 2 ani nasul nostru a lasat 120 de lei (tot 75 era taxa) si cand a iesit din biserica… minunatii cantori au zis: uite ce nas zgarcit, la cantori nu lasa nimic. si le-a zis… pai am lasat la preot mai mult… ei… aia is buni lasati la preoti, si.. a mai cotizat 50 si la cantori, de parca mai conta .. de cantat au cantat :P
    in timpul botezului de anul acesta, preotul a taiat chitanta in timp ce canta … inainte sa duca copilul prin altar, de fata cu toata lumea… ca sa vada lumea ca se taie chitanta =))

  5. in legatura cu taxele pentru botez,nunti ,inmormintari cine pune aceste taxe patriahia sau fiecare biserica in parte? de ce nu se pune un tarif la usa sa sti omul cu cit sa pregat asa ma duc acolo si ma trezesc ca nu imi ajung bani .eu sunt o pers care vreau sa fac un gest de caritate si vreau sa botez la niste pers amaratesi nici eu nu am f mult si ce sa fac sa ma jupoaie preotul sau sa dau la oameni astia amariti .de ce la catolici e atata disciplina si la noi nude aceia nu mai are multa lume incredere in preoti ca sunt jepcari nu stie cum sa traga pe tine cand te prinde vreau un raspuns

    • DUpa cum vedeti …in linkul din pagina la postul respectiv si eu am trimis Patriarhiei Romane un mail de informare si ati vazut ce mi au scris ..fiecare regiune sau boiserica au o taza .trebuie sa intrebati de acea taxa. Daca va taie chitanta sunteti sigura ca se oficiaza botezul chiar daca nu dati ”spaga” preotului .
      Aveti mailu trimiteti si dvs si intrebati . Multumesc mult O zi buna

  6. ce lasi preotului e o nimica toata comparativ cu petrecerea pe care trebuie sa o dai dupa, cu mancarea, restaurantul, masinile, invitatiile, etc etc etc…….

    ce mai conteaza??

Lasă un răspuns

