Print si cersetor…

Trecerea de la una la alta poate fi de cateva minute, secunde  sau ore. Pentru multi e o stare de fapt .Pentru altii e doar o poveste. Pe cei mai multi nu ii intereseaza.  Oare cum e sa fii singur in fata atitor oameni care te privesc indiferent, care trec pe langa tine si nu le pasa.Nimeni nu stie povestea ta .Tpti te catalogheza drept un ” cersetor”.

Astazi la Realitatea pe holurile de acolo am vazut un batranel. L am mai vazut si zilele trecute . Citea .Ziare , reviste, carti chiar .Cu coada ochiului l am studiat cat de repede am putut. Mi a placut. M am indreptat catre el si l am rugat sa stea de vorba cu mine .Sa mi spuna povestea lui .S a oprit din citit , s a uitat la mine cu neincredere si m a intrebat .Va intereseaza povestea unui cersetor? . Din vorba in vorba am aflat ca a fost profesor – asa spunea el, a predat ani buni la liceu , a avuto viata normala pana cand i a murit fetita  de 20 de  ani. De atunci spune el, a luat o pe cai gresite , a inceput sa bea , nu a mai mers la scoala si societatea a inceput sa il respinga . Sotia a dat divort , au impartit casa…banii i a tocat pe nimicuri.A fost rege cateva saptamani , tot el spune. Acum nu mai are nimic. Nici casa , nici copil, nici sotie , nici servici. Se apropie de 60 de ani. L am intrebat de ce nu face ceva ca sa intre in sistem iar.M a privit lulng  cu o blandete infioratoare si mi a raspuns. Cine se leaga la cap cu o persoana fara adapost. Una care nu are unde sa doarma si care nu se spala decat la cateva zile poate si mai mult. M am uitat la el asa mult timp, vorbind.Imbracat la costum, cu o geaca de fis murdarica putin, omul avea optimism .Un optimism nu din acela ca al nostru , unul simplu fara mari sperante.Era fericit ca poate dormi la noi la etaj si ca nimeni nu il da afara. Nu doarme pe jos, doarme pe un tambur  , asa in fund .Motaie . Cu niste ochelari mari , vechi, priveste ….pe cine , unde , cat? Nu pot sa imi dau seama dar priveste. In picioare pantofi cu putin toc , pesemne vreo doamna si o fi fascut  pomana cu el.  Doar noaptea vine la noi , ziua numai el stie pe unde bantuie. Are si acte ..si portofel. Ma impresionat. Destul de mult. Ieri , a venit sfios la noi , care fumam si ne a rugat respectuos sa ii dam o tigara  ca un pachet nu isi permite . Ne a intins 5000 de lei vechi. Tacticos a aprins tigara , a fumat jumate , restul pastrand pentru nu stiu cand . Acum  e seara , trecute de 7 , tot acolo e , pe tamburul lui citind sau motaind, rugand respectuos oamenii care intra acolo sa inchida usa. Sarbatorile de iarna le a facut tot acolo , pe tambur.Oare ce dorinta si o fi pus acel om in noaptea dintre ani.

El e unul dintre miile de oameni care nu au unde sta, nu au adapost si sunt declarati cersetori.  desi suntem tentati sa ii catalogam boschetari si sa i bagam pe toti in aceeasi oala , sa stiti ca sunt si exceptii. Cred ca unii dintre ei merita mila noastra de a le da un banut. Nu trebuie sa despicam firul in 4 cand ii vedem , cine sunt de ce sunt acolo, ca beau sau mai stiu eu ce.Nu . Da i un ban si atat , nu gandi mai mult. Daca vrei sa ajuti pe cineva . Toti avem si suntem guvernati de principii. fara ele am fi ca animalele. Unii pot trece peste ele altii nu .Dar pana la urma de ce sa facem numai asa. Nu stiu pentru un minut incearca sa vezi si cum ar fi sa incalci acel pricipiu. Pe moment iti va fi bine dar cand te intorci la viata ta, cu siguranta iti va fi greu. Nu stiu cate adaposturi exista in Bucuresti sau ce face statul pentru unul ca cel dela noi , dar cateodata e tragic.  Totusi pana la urma e un om si merita respectul nostru al celor din jur .

Numai bine!!!

One thought on “Print si cersetor…”

  1. Respecti un om pentru ceea ce face si a facut de-a lungul vietii sale. Tolerezi un om ca cel descris de tine pentru ca nu ai de ales. Crestineste il ajuti , dar asta tot pentru a fi bun cineva cu tine acolo sus. Fiecare avem la inceput de viata egalitate, restul depinde de fiecare. Pentru ce sa ajung sa spun ca respect un asemenea om??? Pentru ca e cersetor?? Suna a blamare dar nu e, spun doar ca una e mila, si alta e respectul. Daca toti ne-am lasa purtati de val unde am fi acum??? O natiune de cersetori. Nu ca nu am fi, doar asteptam ca statul sa ne dea si il personificam gasindu-i vina ca ne aflam in situatia asta. Singurii vinovati………… propriile persoane.

Leave a Reply

