BENZINA, EURO SI ARDELEANUL BOC

dragii mei sear abuna . Nu am mai scris de ceva vreme aici din simplul motiv ca nu prea mai am timp.Asta nu inseamna ca am vreo afacere importanta dar viata de zi cu zi imi cam acapareaza toate minutele disponibile acestui blog.Si cum am deci sca acasa nu deschid calculatorul si nici netul …vedeti ce a rezultat.

De ceva zile ma tot gandesc de ce trebuie sa alegem Romania ca tara de locuit .Avem si alte posibilitati de a alege. Cu toate ca emai greu la inceput cu siguranta urmasii nostri vor fi recunoscatori pentru pasul facut. Dar pana acolo este cale lunga. Desi nu mi ar suride faptul ca intr o zi sa pot locui intr un stat civilizat unde esti respectat de toti si mai ales de stat, unde impozitele nu sunt exorbitante. Visez si eu cu ochii deschizi.

Totusi sa nu ne indepartam de subiect . Azi la benzinarie am avut un soc ..de fapt ieri , benzina premium de 98  costa 4,9 lei . Nu avea de aia ieftina si ca atare a trebuit sa alimentez si azi la fel . Insa cea de 95 a ajuns la onorabilul pret de 4,4 lei pe litru .  TRIST. Sincer nimic nu mai e altfel decat TRIST. nu cred ca tu ca stat care esti pus de oameni sa carmuiesti drept sa ai grija de cei mai saraci sa duci tara mai departe si sa creezi un cadru legal siplacut de a trai aici poti sa ti bati joc de noi .De ROMANI. Ca la ora asta …statul nu face decat sa te impovareze cat de multpoate. Nu mi se pare normal ca pt a aduce bani la buget sa maresti impozitele de la an la an in conditiile in care nu ai inflatie. Daca asta se intampla acum 10 ani ..acu nu mai e cazul daca de la an la an inflatia e 1 sau 3 procente .Dar ca sa mi maresti impozitul cu 20 % mi se pare nejustificat.

La fel ca si la benzina …de ce trebuie sa cumpar benzina la 4,4 lei pe litru in conditiile in care euro a ajuns la 4 lei iar acciza se calculeaza in continuare la 4,23. nu inteleg de ce trebuie sa calculam acciza dintr o anumita zi in care decide statul .Cu siguranta exista si speculanti care in ziua respectiva pot ridica pretul menedei europene sau o pot scadea .La luna era om . Nu inteelg de ce trebuie sa existe acciza inbenzina . De ce pretul unui litru e de aproximativ 2,5 lei iar eu pana la 4,4 trebuie saplatesc acea acciza care intra in fondul statului .Ce se fac cu aceti bani? heheeee   lucruri demantuiala .asfaltari  sau prime fabuloase directori;lor de companii strategice.

Barilul de petrol a ajuns in jurul valorii de 80 de dolari ….mai tineti minte cand era 150? cat costa benzina? parca 4,2 lei acum e la jumatate si costa 4,4 . Cine e de vina ? Noi ca stam ca niste prosti si asteptam sa ne curga din cer. Daca iesim toti in strada si facem o mare galagie pun pariu ca pretul va scadea simtitor. Pur si simplu eu nu vreau sa mai platesc accize in benzina .Nu vreau sa sustin pe altul din banii mei . Daca si tu vrei acest lucru hai sa ne unim facem o petite , mediatizam pe net si iesim instrada. Daca ai idei le astpt aici .

O alta mare gogorita este CURSUL VALUTAR> care dupa cum se vede oscileaza de lao luna la alta. Daca acum ceva vreme puneam intarirea leului pe faptul ca intra in tara banii capsunarilor , iata ca acum nu mai avem nici de aia. si totusi leul se mai apreciaza?

De ce? heheeeee …ca si la coltu blocului exista SPECULA .DAAAA Specula Financiara. Nu are nici o treaba BNR ul sau alte banci sau alti speculanti care vor sa cumpere sau nu valuta.

Procedeul e simplu. La noi in Romania , bancile functioneaza ca niste camatari . Adica iti dau bani , dar la dobanzi ..te ustura fundul .La fel face si banca nationala .Dobanda de politica monetara este fff mare. De fapt a fost tot timpu de ceva vreme .Acum 4 ani era 10,25..parca ..intre timp a mai scazut , multumita si crizei si a ajuns la 7%. ce inseamna asta? pai inseamna ca un investitor care plaseaza lei intr o banca ia o dobanda de 7% asta in timp ce la euro dobanda daca sare de cateva procente maxim 3. Adica un neamt ..daca doreste sa economiseasca la el in tara primeste o dobanda de 3 -4 procente fiind aceasta dobanda de politica moentara .Dar aceeasi suma transformata in lei si plasata in ROmania ii aduce un profit de 7 % adica arpoape dublu. O alta tara incare se maipoate face o astfel de afacere este Ungaria.

Procedeul este simplu. Chiar simplu si nu se numeste nici camatarie si nici specula ci….inginerie financiara. In ultima perioada tot mai multi straini ca entitati vb …au ales aceasta afacere , leul este tot mai cautat in detrimentul euro si uite asa cursul mai scade putin cate putin . Cel putin asta e parerea mea .

Si in tot acest timp…BNR ce face? pai asta nu mai stiu . Isarescu spune ca odata ce reduce dobanda monetara bancile comerciale ar trebui sa reduca costul creditelor …nu s a intamplat. dat in schimb faciliteazza imprumutul bnrului catre alte banci la aceasta dobanda. Daca ar ajunge la 4 sau chiar 3 ar fi nemaipomenit dar asta ar insemna ca economia noastra sa si produca .CUm nu prea exista lucru asta am intra incolaps .Ne am imprumuta toti si nu am mai putea returna mainimic. In fine. Leul se intareste datorita acestor inginerii financiare nici decum datorita economiei noastre care sincer e la pamant . 1 milioan de someri pana in aprilie.

Boc . cel mic e bun spun unii. Poate la tinut toporu in mana sau coasa. Dar la afceri e departe de ceea avea nevoie tara asta. mi e rusine sa spun ca traiesc inROmania in acest moment datorita lipsei de respect a politicienilor si a taxelor enorme pe care trebuie sa le suportam .  Sunt multe de zis dar cum timpul este pretios ….poate alta data stamla o sueta.

Leave a Reply

