Cazan Orlan gazeificare 40kw S-A SPART

dupa 3 ani de functionare, de fapt doar 18 luni , ca atat dureaza sezonul rece la noi, celebrul Orlan s a gaurit rau de tot . In multe locuri.,

Am un gust amar, mi e sila de ROmstal si de ineptiile lor, Deci . Voi cauta pe timp de iarna o firma care face expertiza la tabla, sa mi confirme grosimea . Desi stiu ca nu e 0,6 cat afirma producatorul in realitate e de 0,3. Prin urmare o sa o tai , sudez alte table de 0,6 reale si sper sa l mai am inca 10 ani .

In rest , daca expertiza confirma grosimea …o sa ma duc la Romstal, voi lua legatura cu producatorul Polonez si ii voi actiona in judecata. Macar sa cer retragerea de pe piata a acestor prostii de cazane.

Inca sunt marcat de nesimtirea a;ltora.

revin si cu poze si video . O sa va minunati!!!!!!!!!!!!

27 thoughts on “Cazan Orlan gazeificare 40kw S-A SPART”

  1. Salut posesori de Orlan. De 3 saptamani tot citesc forumuri peste forumuri sa trag o concluzie despre centrale cu gazeificare ca sa imi dau seama daca am facut o greseala sau nu, cumparandu-mi asa ceva pt ca minunatul meu Orlan 40KW s-a spart intr-o zona imediat sub piatra din interiorul focarului dupa exact 4 ierni pt ca nu pot spune 4 ani. Pot scrie un roman prin cate am trecut cat am studiat si unde anume am gresit si care defapt a fost motivul deteriorarii. Un lucru vreau sa-l precizez de la bun inceput. 1 Instalatie facut ca la carte fara sa intru in detalii. 2 Cos de fum SCHEIDEL un cos profesional de 7 M cu izolatie etc. deci toate datele tehnice intrunite. Insa despre combustibulul numit lemn doar fag, acesta era achizitionat in iunie lasat la uscat pana in octombrie dupa care acoperit cu prelate fara sa intre strop de intemperie.din pacate nu am masurat gradul de umiditate dar sigur nu era 15-20 % fapt care a determinat aceasta spartura. Mai exact aceasta centrala Orlan din constructia ei e condamnata la pierzanie pt ca piatra din focar cea care e lipita direct de tabla dupa 1 an incepe sa creeze fisuri superficiale dupa care dupa 2 ani bucati intregi de piatra se desprind exact la marginea tablei pe unde se infiltreaza condens, gudron, smoala etc care sapa si sapa si fizic roade tabla fapt constata dupa 4 ierni asa cum v-am spus. Deci piatra din focar e de calitate indoielnica la fel si cea din cenusar sparta dupa primul an de functionare. In alta ordine de idei pana acum nu am avut nici un fel de probleme, temperatura se ridica, gazeificare facea dar nu asa cum trebuie din cauza lemnului, in casa caldura fara probleme “incalzesc 170 mp utili cu temp setata din termostatul special imediat montat dupa tur intre 23-25 grade. Centrala imi mergea non stop din noiembrie pana in martie.M-am specializat atat de bine incat o curatam cu jar in ea si nu o opream decat 1 data pe luna pt curatarea generala ( fumuarele din spate(. O greseala facuta cred si temperatura la care o foloseam ca exemplu dc era f frig afara setam la 68 -70 de grade, in cursul zilei cand eram la serv o presetam la 60- 62 de grade si aveam autonomie fara sa exagerez si de 16 ore de la o alimentare la alta..deci in concluzie era minunat! Costuri pe un sezon circa 9 m cubi de lemn aprox 2000 de ron cu apa calda cu tot . Necesarul meu trebuia sa fie o centrala de maximum 30 KW pt ca la cea de 40 in prima iarna aveam temp de 27-28 de grade insuportabil pt mine. Presetand-o la 60-65 de grade si cu termostatul acela reuseam o temp constanta de 23 de grade si un consum minunat de lemne.Deci toata aceasta strategie benefica ca temperaturi si bineteles ca virgula costuri nu a fost benefica pt centrala. si s-a intamplat nenorocirea. Deci in prima parte unde v-am descris aceste prim episod v-am explicat modul de exploatare care dupa parerea mea pe langa faptul ca Orlan are o problema cu acea piatra si predispunerea la infiltrare de gudron aceasta centrala ca sa excludem orice fel de condens are nevoie de lemn perfect uscat 2-3 ani cu umiditate de maxim 15-20% ca sa aiba o durata de viata demna de costul piperat dupa parerea mea si nejustificat comparativ Wiesman patentul sau. Pt mine personal chiar nu pot avea un lemn ideal pt ca pe langa faptul ca ar trebui sa investesti la inceput o cantitate destul de mare de masa lemnoasa care trebuie aranjata si mai ales depozitata. Am o casa normala cu un teren de 700 mp si ar trebui sa-mi construiesc alte anexe pt a depozita acest lemn pt ea. Deci pas din acest punct de vedere pt ca daca privesti investitia initiala cu achizitionarea centralei cu cosul de fum , celelalte accesorii se pare ca incalzirea cu lemn nu e cea mai ieftina solutie daca apar probleme dupa doar 4 ani. Revin cu episodul 2 in care o sa va descriu ce am facut sa functioneze din nou

  2. eusunt disperat!!!! am aceasi fisura jos la duze cum le spum ei dar ce fac ca e iarna lunga cu banii stau prost …. mi/am stricat sarbatorile gasesc cenusa uda vreau ajutor SOS

    1. Salut baieti! De sudat se rezolva destul de simplu cu taiat bucata din peretele exterior aplicata alta bucata pe peretele care da inspre focar si treaba e cam gata. La costurile cu manopera nu e asa de grav pt ca oricum merita sa o sudezi ca de aruncat arunci 100 de mil pe fereastra. Drept pt care in cazul in care mai cedeaza si in alta parte o sudez de o ia dracii si va merge pana consider ca s-a cam amortizat. sper sa nu cedeze in zona unde sunt duzele de fum pt ca e un pic mai complicat. Ceea ce am rezolvat e un lucru f important de care eu am tinut cont ,pe care daca il bagati in seama e posibil sa mai castigati niste ani de exploatare pt ca viata lunga ORLANUL nu are si nici alte centrale exploatate cu lemn nu tocmai uscat. Fac o paranteza la acest lemn uscat si va spun un caz de centrala orlan de 60 de kw al unui prieten de-al meu din bucovina care o exploata fata de mine in conditiile asa zis ideale in care ardea lemn uscat de culoarea tastaturii mele la laptop adica negru pt ca era omu de la munte si avea lemn in belsug depozitat asa cum trebuie de 3-4 ani fara sa exagerez. temperatura nu o ierta si era in permanenta la 80 de grade presetata si tampenia de orlan s-a spart in 4 ierni. Deci despre ce vorbim, vorbim de rahaturi vandute de companii mai mult sau mai putin vinovate care recomanda rahaturi pt europa de est la costuri uriase cu fiabilitate 0. uita-ti-va pe youtube pe site-uri germane sa vedeti centrale care tin o viata si pana la urma tot lemn folosesc mai cu 10-20% umiditate sau nu! Am fost in germania la Garmish, o statiune ZUSGPITZE de ski unde lumea se incalzea pe lemne si nu aveau problemele pe care le are ROMANIA in care se strica lucruri peste noapte. Sa nu mai dam vina pe instalatii prost montate, cu puffer fara puffer, cu lemne de trandafir , cu cosuri schiedel sau nu etc. In romania se gasesc numai tampenii scumpe care nu merita 2 bani si ne fac viata un chin. suntem vai steaua noastra si din pacate nu avem cu cine sa ne certam. vb pe aceste forumuri sa invatam poate din niste greseli care accentueeaza probabalititati de esec tehnico- baftoso- aberant!!! Inchid aceasta paranteza in care as putea sa-mi exprim scarba cu care ne furam caciula unuia altuia de nu mai iesim vreodata din acest rahat in care ne complacem! Deci! ce am mai facut inafara de sudura, am refacut piatra din focar cu samota refractara din DEDEMAN fara sa ii fac reclama pe care am aplicat-o pe cea veche am cioplit-o la milimetru sa faca corp comun cu peretele centralei. am dat cu silicon rezistent la temperatura mare si acum tot condensul , gudronul nu se mai infiltreaza si aluneca frumusel pe piatra respectiva implicit acolo unde arde focu in vatra tata. Pe parcurs cand apar fisuri fac ciment refractar si aplic pe suprafata samotei si am grija de ea ca bineteles ca se mai crapa la imbinarile samotei aplicata tot cu ciment refractar. O sa va trimit poze sa vedeti cat de frumos arata piatra.Daca procedam asa de la inceput cu silicon, cu ciment sigur nu ceda asa de repede, da de unde draqu sa stii. Omu la nevoie se invata, se adapteaza pt ca nu sunt altii care vand astfel de rahaturi fara sa indrume sa dea un sfat, sa puna in tema omu care cumpara de riscurile la care se supune. ca dee am luat banu si ne doare la basca de ce se intampla. Abia acum vor incepe sa cedeze centralele din romania fie orlan, bosh wiessman etc cu gazeificare sa precizez aspectu asta ca cele de fonta gen viadrus tin o viata pe romaneste pt ca un istoric relativ recent nu ai pt ca in romania ca solutie de centrala cu gazeificare nu avem de 10/20 ani in romania ci de 7-8 ani sper sa nu gresesc si vb de solutie aplicata la o piata demna de luat in seama. practic cu deschiderea dedeman, pracktiker, etc am vazut si noi solutii care te incantau da te decantau de bani! PACE TUTUROR! Scuzati limbajul vulgar pe alocuri si respect parerile tuturor.Dar nu cred ca nimeni ma va convinge ca defapt sunt alte gresele clare in defavoarea CALITATII ! Cumparam lucruri fff scumpe care nu justifica nimic din ceea ce trb sa faca cu adevarat si nunumai legat de centrale in general in romania din pacate exista o cazuistica clara. cumparam TAMPENII!!!

      1. pai da ne detalii , cat ar costa sa schimbam si noi .
        Spre exemplu , eu am luata tabla . Cat ma costa sa o schimbati?
        merci

      2. este pe site cineva care asta face . si mie mi a schimbat tabla pe interior integral . sunati ma sa va dau numarul de tel al persoanei . gasiti nr pe site

      3. buna ziua

        cum pot lua legatura cu dumneavoastra in privat va rog?

        numarul meu de telefon este 0723 86 21 60 George

        Astept cu nerabdare sa ma apelati
        Multumesc

      4. Buna ziua,Doru m-ar interesa sa-mi spui de unde se poate lua focarul (CREUZETUL ) si cum se schimba ?,se taie fata jos ca sa se poata introduce in locasul aferent ?

  3. buna.am si eu un cazan orlan25 il am de 7 ierni si pe 31 decembrie sa spart in interior.intradevar piatra din focar sa crapat si sar bucatele din ea. si piatra din cenusar se rupe bucati.datimi si mie o idee cum se poate suda. pe interior nu prea ai cum sa bagi electrodu si pe ext trebuie decupat peretele exterior sudat placa de 6 si sudat la loc peretele ext.are cineva o varianta mai buna?astept un raspuns cine poate sami dea.in rest merge bine. mai trebuie setata dupa fiecare soc de curent.marin vasile

  4. Nu ai dreptate! Într-adevăr cazanele orlan ca si vigas sunt făcute cu tabla de 6 mm in interior si 4 mm in exterior. Problema ta este ca nu ai exploatat corespunzător cazanul si nici nu a fost instalat corespunzător. Dacă vrei sa te lămuresc contacteazama la adresa de mail titlush@yahoo.com

    1. ai mai Titi , da o naibii de treaba , adica eu sunt prost. Corect . Imi asum lucrul asta , da inca 100 sunt tot prosti? da o naibii de treaba . Nu e corect. E centrala …are tabla? am dat o caruta de bani pe ea? atunci de ce nu mi ofera ceea ce trebuia sa mi ofere? de ce crapa dupa 3 ani? de ce tabla nu e de 6 … si crede ma ca am taiat o …e de 4 interior exterior.
      De ce la Romstal nimeni nu ia o decizie? de ce producatorul polonez nu are decat o pagina de mail si nu raspunde niciodata.
      de ce? de ce?

  5. Chiper, te rog sa mi dai un nr de tel sau sa ma suni tu 0744499000. Vreau sa vb cu tine. Am o centrala asemanatoare care s a spart dupa 3 ani si 8 luni.

  6. va rog frumoa sa imi recomandati un meserias ,care poate repara cazanul ORLAN ,este fisurat in mai multe locuri

    1. in ce localitate sunteti?
      vedeti ca pe blog , tot in pagina cu orlan pe la comentariul 100 parca si ceva era un nene care repara cazane si eu trebuie sa l caut . Stima!

    2. orlan cazan pe lemne s a fisurat , cautati acolo postul 100 in jurul acelui numar . Sunt 2 posturi de centrale.
      numai bine

    1. 0720 697497 Silviu . e repara astfel de cazane. Mie mi l a facut ca nou schiba tot . Chiar daca n are tip iti spune cum sa faci si ce sa schimbi . fff ok

      ii spui ca ai nr de la mine CHiper .
      Stima!~!

      tabla de 8 sau 10 , electrozi de 3,25 , sudori fff buni , taiat tot pana la usa de jos. curatat si gata

  7. am avut si eu fisuri pe partea dreapta in dreptul vatrei la un cazan orlan de 40 kilovati pe data de 04.11.2014 fiind la începutul iernii la al cincilea an si am decopertat partea exterioara ,am sudat partea interioara apoi si cea exterioara cu riscul de a nu face proba la partea interioara neavand posibilitatea, din fericire sudura a reusit. Am si eu o rugaminte ,din pacate pierde presiune foarte putin la o saptamana , este posibil sa se fisureze si in alta parte . Va rog care stiti problema sa ma contactati la nr.tlf.0764650676 va multumesc

  8. salut sunt din avrig jud sibiu si in perioada cand mi-am cumparat centrala pe lemne junkers 36kw asta fiind in 2008 siau cumparat si alti prieteni centrale cu gazeificare si la toti ni sau spart,cel putin la mine horn schidell lemne uscate (2ani) lemnele le tin la centrala nu bag cu roaba ,ce centrala mati sfatui sa imi cumpar?

  9. Posesor centrala termica ORLAND .dupa o,, lunga asteptare,, de 4 ani si o luna s a spart. Mentionez ca spun dupa o lunga asteptare deoarece ii cel putin a sasea centrala orland din localitate care s a spart.cea mai lunga durata de viata fiind de 5 ani.

  10. Si eu am o centrala Orlan de 25. Ce ma sfatuiti sa fac ca sa nu patesc ca voi.
    Folosesc lemne de fag cumparate in februarie, tinute la uscat si le folosesc undeva incepand cu ianuarie anul urmator. Am masurat peretii centralei si am constat o sbtiere. O folosesc numai in timp de iarna din octombrie pana in aprilie. Deocamdata nu am observat sa se sparga samota. Incalzec o suprafata de aproximativ 60 mp.
    Multumesc.

    1. Salut! Nu dau sfaturi ci doar impartasesc experiente. Vine acum iarna si trebuie pregătită centrala astfel. Curat samota din interior cu perie de sarma cu ce poate fiecare, aspir tot praful cenusa din focar si aplic silicon rezisten la temp mari. Operatiunea asta asigura ca orice fisura/spartura la piatra respectiva nu lasa sa pătrundă gudron condens intre peretele centralei si piatra refeactara. Am facut din samota pe peretele spate/fata efectiv ca si la cei laterali ca acest condens sa nu stea jos ci sa se scurga in cenusar. Promit poze dupa curatare. Lemnul uscat clar trb folosit pe cat posibil. Centrala merge non stop din oct pana in aprile cu alimentare la 8-10 ore. Treaba asta asigura probabilitati de condens minime pe fondul inexistentei diferentelor de temp a agentului din calorifere. Deci practic sa nu scada temp din cazan sub 40 de grade. Binenteles ca exista si exceptii ca centrala sa se oprească ca pleci in concediu sau alte motive sau o cureti ceva mai exagerat dar in genere eu asa o exploatez. Temp sa fie constanta la 70 de grade. Eu am un termostat pe tur care îmi permite sa il setez in functie de cat de frig e afara. Dar cazanu tot in 70 de grade rămâne . Snurul de la usa îl dau cu ulei sau vaselina chiar nu scoate fum. Ce am observat un lucru interesant e aranjatul lemnelor. Nu le mai arunc oricum in centrala. Ci le pun astfel: 3 buc vertical apoi 3 orizontal si tot asa pana sus. Arde perfect pt ca circula oxigenul printre ele din cauza spatiului creat. Incercati sa vedeti se aprinde in 5 min si temp urca mult mai repede. Daca vreti sa mai impartasim idei noi astept comment-uri. Daca cineva nu e deacord cu mine e liber sa facă fix cum crede ca e mai bine pt el. Eu doar vreau ca aceasta centrala sa mă incalzeasca cat mai multe ierni. Momentan s-au adunat vreo 7.si am sudat.o odata. Asa ca bafta la succes!

Leave a Reply

